(Τρ. 31/12/13 - 14:09)
«ΦΥΚΙΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΞΩΤΕΣ ΚΟΡΔΕΛΕΣ» Η ΠΟΛΥΔΙΑΦΗΜΙΣΜΕΝΗ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥΣ!
Εσπασαν όλα τα ρεκόρ στη διάρκεια του 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές, επενδύοντας περισσότερα από 18,1 δισ. δολ. για αγορές ή ναυπηγήσεις πλοίων έναντι 12,5 δισ. δολ. στη διάρκεια του 2012. Την ίδια στιγμή αντιδρούν στη φορολογία τους, καθιστώντας ακόμα και την πολυδιαφημισμένη από την κυβέρνηση συμφωνία εθελοντικής συνεισφοράς τους στα φορολογικά βάρη, ένα πουκάμισο αδειανό.
Η ελληνική πλοιοκτησία στη διάρκεια του 2013 αγόρασε, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny, 371 πλοία second hand έναντι 216 ένα χρόνο πριν (αύξηση 71,75%), ενώ προχώρησε σε παραγγελίες 319 νεότευκτων πλοίων έναντι μόλις 114 πέρυσι (αύξηση 179,82%).
Όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική»,
τα ρεκόρ που αποδεικνύουν τον «απίστευτο δυναμισμό της ελληνόκτητης
ναυτιλίας» δεν σταματούν εδώ. Στην αγορά των second hand πλοίων οι
Ελληνες εφοπλιστές απέκτησαν το 24,89% των πλοίων που άλλαξαν χέρια στη διάρκεια του 2013 έναντι του 17,58%
το 2012. Επίσης, όσον αφορά τα νεότευκτα, ενώ στη διάρκεια του 2012 οι
ελληνικές παραγγελίες με βάση τον αριθμό των πλοίων αποτελούσαν το 7,97% του συνόλου της παγκόσμιας ναυτιλίας, στη διάρκεια του 2013 το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 11,31%.
Οι εξελίξεις αυτές έρχονται να αποδείξουν με τον πλεόν περίτρανο τρόπο ότι αιτία της παραπάνω γιγάντωσης είναι η προκλητική φοροασυλία. Ενδεικτική είναι η συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και πλοιοκτητών, η οποία κατέληξε σε «φιάσκο» και προέβλεπε την καταβολή των ελάχιστων 140 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας (μέχρι το 2016)!
Μάλιστα, οι πατριωτικές κορώνες των εφοπλιστών δεν ήταν τίποτα περισσότερο παρά επικοινωνιακά πυροτεχνήματα,
αφού, στο άκουσμα της είδησης ότι, με βάση διάταξη στο πρόσφατα
ψηφισθέν νομοσχέδιο για το φόρο ακινήρων, θα κληθούν να πληρώσουν 300 εκατ. σε βάθος τριετίας, σημαντική μερίδα τους αντέδρασε, εκδηλώνοντας την πρόθεσή του αλλάξουν σημαία στα πλοία τους.
Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013.
iskra.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου