'' Να σταθώ στα πόδια μου '' Λεωνίδας Μπαλάφας - Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης (official video)

Στίχοι: Λεωνίδας Μπαλάφας. Μουσική: Λεωνίδας Μπαλάφας – Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης. Σκηνοθεσία: Θοδωρής Παπαδουλάκης Παραγωγή Indigo View 2015 https://www.youtube.com/watch?v=AufQINNTbNc

Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Δέκα έγγραφα σταυρώνουν τον Βενιζέλο




Δέκα έγγραφα, επιστολές και fax των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που βρίσκονταν υπό τον έλεγχο της κρατικής ΕΤΒΑ και υπό την άμεση εποπτεία του τότε υπουργού Ανάπτυξης Ευ. Βενιζέλου, θεμελιώνουν την ευθύνη του σημερινού προέδρου του ΠΑΣΟΚ για το σκάνδαλο των υποβρυχίων, αποτελώντας ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί του Ακη Τσοχατζόπουλου.


Ο προφυλακισμένος πρώην υπουργός Εθνικής Αμυνας και Νο 2 του ΠΑΣΟΚ υπογραμμίζει, προς πάσα κατεύθυνση, την ευθύνη όλων των μελών του ΚΥΣΕΑ της κυβέρνησης Σημίτη, τα οποία ελάμβαναν τους φακέλους των εξοπλιστικών προγραμμάτων, συνυπέγραφαν και δεν μπορούν να επικαλεστούν άγνοια.


Βαθύς γνώστης

Ειδικά όμως η ανάμειξη του κ. Βενιζέλου ήταν άμεση, καθώς η ναυπήγηση των υποβρυχίων έγινε με τη συνεργασία του (εποπτευόμενου από τον ίδιο) Σκαραμαγκά και των γερμανικών HDW και Ferrostaal, ενώ παρακολουθούσε όλη την εξέλιξη της υπόθεσης από τον Φεβρουάριο του 1999 ως τον Απρίλιο του 2000.

Αλλωστε ο κ. Βενιζέλος αποδεικνύεται, στη μακρά πορεία του σκανδάλου των υποβρυχίων, άριστος γνώστης των σημαντικών συναλλαγών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ): Οπως αποκάλυψε χθες η «δημοκρατία», αρχικά εξουσιοδότησε, στο ΚΥΣΕΑ της 26ης Ιουλίου 1999, τον κ. Τσοχατζόπουλο «να ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες και να αναθέσει το πρόγραμμα το ταχύτερο δυνατόν». Και πρόσφατα, στο ΚΥΣΕΑ της 18ης Μαρτίου 2010, τροποποίησε… προς το χειρότερο τις συμβάσεις Τσοχατζόπουλου και εγγυήθηκε με τον «νόμο Βενιζέλου» (ν. 3885/10) στον νέο ιδιοκτήτη του Σκαραμαγκά Ισκ. Σάφα πληρωμές εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς απαίτηση του Ελληνικού Δημοσίου για πρόοδο των εργασιών ναυπήγησης!


Στη δικαιοσύνη

Σύμφωνα με άριστα πληροφορημένες πηγές, τα 10 έγγραφα των ΕΝΑΕ φέρουν ημερομηνίες από τις 5 Μαΐου 1999 έως και τις 9 Φεβρουαρίου 2000 και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του φακέλου των υποβρυχίων που εξετάζεται από τη Δικαιοσύνη.

Μεταξύ άλλων, στο fax της 5ης Μαΐου 1999 τα ΕΝΑΕ υπέβαλαν «βελτιωμένη πρόταση αναφορικά με τις τιμές και τους χρόνους παράδοσης των υποβρυχίων και διευκρίνισαν, όσον αφορά τα εναλλακτικά οπλικά και άλλα συστήματα, ότι ενδεχόμενη επιλογή εναλλακτικών συστημάτων, σε σχέση με την προταθείσα (σ.σ.: από τις HDW και Ferrostaal) στην αρχική προσφορά διαμόρφωση του υποβρυχίου, θα έχει ως συνέπεια αύξηση του κόστους, καθώς και επιμήκυνση του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων» (σ.σ.: που εκκρεμεί έως και σήμερα!). Αναλυτικά οικονομικά στοιχεία περιέχονται, επίσης, σε επιστολή της 23ης Δεκεμβρίου 1999, της 4ης Ιανουαρίου 2000 και της 10ης Ιανουαρίου 2000, προκαλώντας και εύλογα ερωτήματα ως προς την ταχύτητα δράσης των ενδιαφερόμενων πλευρών μέσα σε περίοδο χριστουγεννιάτικων διακοπών.

Κατά τις ίδιες πηγές, εκτός από τις δύο συγκεκριμένες συνεδριάσεις του ΚΥΣΕΑ που αποκάλυψε η «δημοκρατία», πρέπει να ριχτεί φως και στις αποφάσεις του ίδιου κυβερνητικού οργάνου στις 10 Σεπτεμβρίου 1999. Εκείνη την ημέρα οι κ. Σημίτης, Τσοχατζόπουλος και Βενιζέλος οριστικοποίησαν το ποσοστό της, προβλεπόμενης από τον νόμο, «ελληνικής προστιθέμενης αξίας» που διευκόλυνε τις συναλλαγές Σκαραμαγκά - γερμανικών εταιριών και την απόκρυψη διακίνησης παράνομων κεφαλαίων μέσω των αντισταθμιστικών ωφελημάτων.


Αλέξης Κίσσαβος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου