Μεγάλη
εντύπωση και πολλά ερωτηματικά προκαλεί το ξεφνικό κλείσιμο του Ταμείου
Εθνικής Οδοποιίας, παρά το γεγονός ότι τα τρία τελευταία χρόνια και εν
μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης εμφανίζει συνεχή κερδοφορία. Μία απόφαση
που αρκετοί τη χαρακτηρίζουν ως ακατανόητη και κάνουν λόγω για
σκοπιμότητες που κρύβονται με φόντο τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων.
Το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας ιδρύθηκε το 1927 και μέχρι το 2001 λειτούργησε, ως ΝΠΔΔ δίχως να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Το 2001 συγχωνεύθηκε με την εταιρία Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοί Α.Ε.» και συστάθηκε η εταιρία «Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων»-ΤΕΟ ΑΕ. Και η νέα εταιρία συνέχισε να λειτουργεί αυτόνομα δίχως να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Μάλιστα από τα έσοδα της χρηματοδοτεί το ελληνικό δημόσιο για τη συντήρηση και την κατασκευή του εθνικού δικτύου και εκπροσωπεί τη χώρα μας σε διάφορους φορείς στο εξωτερικό που σχετίζονται με τους αυτοκινητόδρομους.
Εκτός όμως από τη χρηματοδότηση του ελληνικού δημοσίου έχει αναλάβει και τη συντήρηση του Εθνικού Δικτύου. Και κυρίως του δευτερόντος εθνικού δικτύου, το οποίο κανένας παραχωρησιούχος ή άλλος φορέας δεν έχει αναλάβει να συντηρεί με αποτέλεσμα να βρίσκεται στο έλεος του Θεού.
Παρόλα αυτά η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΤΕΟ ΑΕ. Και ως επίσημη δικαιολογία παρουσιάστηκε σε δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού τύπου το πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, που διαπίστωνε διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Ωστόσο το κλείσιμό του προκαλεί πολλά ερωτηματικά και έντονη οσμή παράδοσης της εποπτείας των εθνικών δικτύων στους μεγαλοεργολάβους.
Το θέμα έφερε με ερώτησή της στη Βουλή και η βουλευτής Κοζάνης των Ανεξάρτητών Ελλήνων, Ραχήλ Μακρή. Στην ερώτηση της επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι “με την κατάργηση του συγκεκριμένου οργανισμού ουσιαστικά παραδίδεται ο πλήρης έλεγχος και η εποπτεία του Εθνικού Οδικού Δικτύου σε ιδιωτικά συμφέροντα τα οποία έχουν οι εταιρείες οι οποίες με τις συμβάσεις παραχώρησης του 2007 που κυρώθηκαν με τους Νόμους 3555/2007, 3559/2007, 3605/2007 και 3621/2007 έχουν αναλάβει την πραγματοποίηση των έργων κατασκευής των Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων”.
Οι ίδιες εταιρίες που σήμερα εισπράττουν το μεγαλύτερο ποσοστό των διοδίων του Εθνικού Οδικού Δικτύου, ενώ παράλληλα έχουν λάβει εκατομμύρια ευρώ μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων και τραπεζικού δανεισμού.
Η κα Μακρή, ζητά από τους αρμόδιους υπουργούς να ενημερωθεί αναφορικά με τη σκοπιμότητα του κλεισίματος της εταιρίας και για το λόγο για τον οποίο πάρθηκε αυτή η απόφαση. Όπως επίσης και για το το προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση στο κενό εποπτείας που δημιουργεί το λουκέτο στην ΤΕΟ ΑΕ, καθώς και αν η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη η Κυβέρνηση να πιέσει τους παραχωρησιούχους να μειώσουν τις τιμές των διοδίων, όπως έχει κάνει η ΤΕΟ στους σταθμούς που της έχουν απομείνει.
http://www.koutipandoras.gr/47336
Το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας ιδρύθηκε το 1927 και μέχρι το 2001 λειτούργησε, ως ΝΠΔΔ δίχως να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Το 2001 συγχωνεύθηκε με την εταιρία Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοί Α.Ε.» και συστάθηκε η εταιρία «Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων»-ΤΕΟ ΑΕ. Και η νέα εταιρία συνέχισε να λειτουργεί αυτόνομα δίχως να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Μάλιστα από τα έσοδα της χρηματοδοτεί το ελληνικό δημόσιο για τη συντήρηση και την κατασκευή του εθνικού δικτύου και εκπροσωπεί τη χώρα μας σε διάφορους φορείς στο εξωτερικό που σχετίζονται με τους αυτοκινητόδρομους.
Εκτός όμως από τη χρηματοδότηση του ελληνικού δημοσίου έχει αναλάβει και τη συντήρηση του Εθνικού Δικτύου. Και κυρίως του δευτερόντος εθνικού δικτύου, το οποίο κανένας παραχωρησιούχος ή άλλος φορέας δεν έχει αναλάβει να συντηρεί με αποτέλεσμα να βρίσκεται στο έλεος του Θεού.
Παρόλα αυτά η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΤΕΟ ΑΕ. Και ως επίσημη δικαιολογία παρουσιάστηκε σε δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού τύπου το πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, που διαπίστωνε διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Ωστόσο το κλείσιμό του προκαλεί πολλά ερωτηματικά και έντονη οσμή παράδοσης της εποπτείας των εθνικών δικτύων στους μεγαλοεργολάβους.
Το θέμα έφερε με ερώτησή της στη Βουλή και η βουλευτής Κοζάνης των Ανεξάρτητών Ελλήνων, Ραχήλ Μακρή. Στην ερώτηση της επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι “με την κατάργηση του συγκεκριμένου οργανισμού ουσιαστικά παραδίδεται ο πλήρης έλεγχος και η εποπτεία του Εθνικού Οδικού Δικτύου σε ιδιωτικά συμφέροντα τα οποία έχουν οι εταιρείες οι οποίες με τις συμβάσεις παραχώρησης του 2007 που κυρώθηκαν με τους Νόμους 3555/2007, 3559/2007, 3605/2007 και 3621/2007 έχουν αναλάβει την πραγματοποίηση των έργων κατασκευής των Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων”.
Οι ίδιες εταιρίες που σήμερα εισπράττουν το μεγαλύτερο ποσοστό των διοδίων του Εθνικού Οδικού Δικτύου, ενώ παράλληλα έχουν λάβει εκατομμύρια ευρώ μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων και τραπεζικού δανεισμού.
Η κα Μακρή, ζητά από τους αρμόδιους υπουργούς να ενημερωθεί αναφορικά με τη σκοπιμότητα του κλεισίματος της εταιρίας και για το λόγο για τον οποίο πάρθηκε αυτή η απόφαση. Όπως επίσης και για το το προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση στο κενό εποπτείας που δημιουργεί το λουκέτο στην ΤΕΟ ΑΕ, καθώς και αν η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη η Κυβέρνηση να πιέσει τους παραχωρησιούχους να μειώσουν τις τιμές των διοδίων, όπως έχει κάνει η ΤΕΟ στους σταθμούς που της έχουν απομείνει.
http://www.koutipandoras.gr/47336
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου