Παρά τις αλλεπάλληλες κυβερνητικές συσκέψεις για τα Ναυπηγεία, παρά το γεγονός ότι το θέμα συζητήθηκε και στη σύσκεψη των τριών αρχηγών, οι αποφάσεις ήταν μια "τρύπα... στο νερό".
Η συγκυβέρνηση για άλλη μια φορά παρέπεμψε το κατεπείγον ζήτημα των Ναυπηγείων και ειδικά του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, στις καλένδες, τοποθετώντας συντονιστή για τη μελέτη και "επίλυση" του προβλήματος!
Ειδικότερα ο Νίκος Αναστασόπουλος ορίστηκε συντονιστής για την επίλυση του προβλήματος των Ναυπηγείων, με απόφαση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. Η κυβέρνηση έβαλε τον "λύκο να φυλάξει τα πρόβατα". Ο άνθρωπος που ως διευθύνων στον ΟΛΠ κατέστρεψε την επιχείρηση και πούλησε στην COSCO τους σταθμούς επορευματοκιβωτίων ανέλαβε να σώσει τα Ναυπηγεία!!! Αλίμονο τους (μας)!
Όπως ανακοινώθηκε, πρώτη προτεραιότητα του θα είναι η κατάθεση εισήγησης στην κυβέρνηση, ώστε στη συνέχεια να αντιμετωπιστεί το θέμα σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όλους τους εμπλεκόμενους.
Ο κ.Αναστασόπουλος, που έχει διατελέσει επί σειρά ετών ανώτατο διευθυντικό στέλεχος ελληνικών επιχειρήσεων και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, θα προσφέρει,όπως ελέγχθη με αρκετή δημαγωγία, τις υπηρεσίες του αμισθί.
Η iskra παραθέτει στη συνέχεια αναλυτικό ρεπορτάζ από τον "Ριζοσπάστη"
Παράδοση των ναυπηγείων στα νύχια των πολυεθνικών
Συνεχίζεται
το μαγείρεμα από την τρικομματική κυβέρνηση για την παράδοση του
ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα στα πολυεθνικά μονοπώλια, με όχημα την«ανάταξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας» προς όφελος του εφοπλιστικού κεφαλαίου και κατασκευαστικών ομίλων.
Η χτεσινή σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών με τη συμμετοχή των συναρμόδιων υπουργών (Ναυτιλίας Κ. Μουσουρλή, Εθνικής Αμυνας Π. Παπαναγιωτόπουλου, Οικονομικών Γ. Στουρνάρα,Εργασίας Γ. Βρούτση και Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη)
ανέδειξε τα φιλομονοπωλιακά σχέδια της κυβέρνησης για ενοποίηση της
ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και την ολοκληρωτική της εκχώρηση
στους πολυεθνικούς ομίλους.
Στη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκε το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αλλά και συνολικά της «ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας»
και συμφωνήθηκε από τον πρωθυπουργό και τους προέδρους του ΠΑΣΟΚ και
της ΔΗΜΑΡ να ανατεθεί στον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρλή να εκπονήσει «σχέδιο δράσης για την ανάταξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας». Επίσης αποφασίστηκε να οριστεί άμεσα«συντονιστής υψηλού επιπέδου»
από την κυβέρνηση για το χειρισμό του θέματος και συντονισμό των
αρμόδιων υπουργείων προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες με ρυθμούς
«φαστ τρακ».
Το
στόχο για την «αναγέννηση του τομέα» που θέτει η κυβέρνηση τον συνδέει
με τη διάνοιξη νέων κερδοφόρων πεδίων δράσης για τους εφοπλιστές αλλά
και τα ντόπια και ξένα επιχειρηματικά κεφάλαια που τον λυμαίνονται. Πίσω
από το υποκριτικό «ενδιαφέρον» των κυβερνώντων για τη διάσωση των
θέσεων εργασίας κρύβεται η συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής που έχει
οδηγήσει χιλιάδες εργαζόμενους στα ναυπηγεία στην απόλυτη εξαθλίωση και
στην εργασία σε συνθήκες γαλέρας.
«Το
σχέδιο που θα εκπονηθεί θα αφορά έναν ευρύτερο, μακροπόθεσμο σχεδιασμό,
που είναι μονόδρομος για να επιστρέψει η δραστηριότητα αυτή στη χώρα
μας», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και έσπευσε να δεσμευτεί για απλόχερες παροχές προς το μεγάλο κεφάλαιο.«Διαβεβαιώνουμε
ότι θα υπάρξει μέριμνα για την απλούστευση του επιχειρηματικού
περιβάλλοντος και για να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές, ώστε να
λειτουργήσουν οι ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες», δήλωσε ο Κ. Μουσουρλής.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευαγ. Βενιζέλος μετά τη συνάντηση ισχυρίστηκε ότι «θα
συνεχιστεί η πολιτική που έχει ακολουθηθεί με στόχο τη διάσωση της
ναυπηγικής βιομηχανίας, την προώθηση των προγραμμάτων του Ναυτικού και
τη διαφύλαξη των θέσεων εργασίας». Πίσω από τις υποκριτικές κορόνες του προέδρου του ΠΑΣΟΚκρύβεται ότι
το ελληνικό κράτος έχει δώσει στις πολυεθνικές που ελέγχουν τα
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, συνολικά μέσα στη δεκαετία πάνω από 2,5 δισ. ευρώ
με σκανδαλώδεις ρήτρες, ενώ έχει αναλάβει και το πρόστιμο της ΕΕ για
«παράνομες» κρατικές χρηματοδοτήσεις προς τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που με
τους τόκους φθάνει σήμερα τα 450 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα οι
εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έχουν φτάσει πλέον στα όρια της
οικονομικής εξόντωσης.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Φ. Κουβέλης υποστήριξε ότι η συγκυβέρνηση «σχεδιάζει την αντιμετώπιση των προβλημάτων των ναυπηγείων», στα οποία εργάζονται 2.500 άνθρωποι.
«Εξαιρετικά μπερδεμένη ιστορία»
χαρακτήρισε ο Κ. Χατζηδάκης την περίπτωση των ναυπηγείων. Σε μια
επίδειξη απροκάλυπτου θράσους και αποσιωπώντας πλήρως το γεγονός ότι η
πολιτική των συμφωνιών των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με την ΕΕ
και η πρακτική των ιδιωτικοποιήσεων που ακολούθησαν εναλλάξ οι
κυβερνήσεις των δύο κομμάτων οδήγησαν στον αφανισμό του κλάδου, ο
υπουργός Ανάπτυξης - Ανταγωνιστικότητας - Υποδομών - Μεταφορών και
Δικτύων μίλησε για την παραδοξολογία που υπάρχει, η χώρα με το
μεγαλύτερο στόλο να μην έχει παραγωγική ναυπηγική δραστηριότητα.
Σύμφωνα
με τον υπουργό, μέσα στο επόμενο διάστημα θα οριστεί «συντονιστής
υψηλού επιπέδου», ο οποίος θα αναλάβει αφενός το συντονισμό των αρμοδίων
υπηρεσιών για το ζήτημα του κλάδου των ναυπηγείων, αφετέρου το ζήτημα
των διαπραγματεύσεων με την ΕΕ, στην οποία, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και
της ΝΔ, έχουν εκχωρήσει το δικαίωμα να έχει λόγο για το εύρος των
ναυπηγικών δραστηριοτήτων που θα πραγματοποιούνται στην Ελλάδα...
http://www.iskra.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου