'' Να σταθώ στα πόδια μου '' Λεωνίδας Μπαλάφας - Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης (official video)

Στίχοι: Λεωνίδας Μπαλάφας. Μουσική: Λεωνίδας Μπαλάφας – Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης. Σκηνοθεσία: Θοδωρής Παπαδουλάκης Παραγωγή Indigo View 2015 https://www.youtube.com/watch?v=AufQINNTbNc

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2011

ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΑ ΜΙΣΑ ΑΕΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ!


diamantopoulouΒΙΑΣΥΝΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΛΟΥΚΕΤΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΑΕΙ-ΤΕΙ!
ΜΕΤΕΩΡΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΥΠΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΑ!
Την επίσπευση των σχεδίων της για τον «Καλλικράτη» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφάσισε η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, η οποία φαίνεται πως βιάζεται να προλάβει να ολοκληρώσει το καταστροφικό της έργο στον τομέα της παιδείας πριν την κατάρρευση της κυβέρνησης που έρχεται όλο και πιο κοντά.

Έτσι, το Υπουργείο απέστειλε τελεσίγραφο προς όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ ζητώντας από τα τελευταία να έχουν έτοιμο σχέδιο για τη μείωση 14 τμημάτων (Τουρισμού, Ιχθυοκαλλιεργειών και Βιολογικών καλλιεργειών) σε 6 μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου, ενώ στα Πανεπιστήμια συγκροτούνται άμεσα ομάδες που θα αναλάβουν τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων τόσο στο εσωτερικό των Ιδρυμάτων όσο και μεταξύ τους, μέσω της δημιουργίας σχολών. Στόχος, όπως φαίνεται, της κυβέρνησης είναι η συρρίκωνση των πανεπιστημιακων ιδρυμάτων της χώρας, σε ποσοστό της τάξης του 50% ή και παραπάνω.
Μετά την πρόσφατη ψήφιση του εκτρωματικού νόμου-πλαισίου για τα πανεπιστήμια, η υπουργός, με την κίνηση της αυτή, έρχεται να απαξιώσει κι άλλο τη δημόσια εκπαίδευση, πλήττοντας το κύρος τόσο επιμέρους τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας όσο και συνολικά μερικά εξ’ αυτών των ιδρυμάτων.
Με το «κόντεμα» των δημοσίων πανεπιστημίων, η κυβέρνηση θέλει να πριμοδοτήσει τους ιδιώτες που δραστηριοποιούνται ήδη στον εκπαιδευτικό κλάδο ή και αυτούς που περιμένουν την αναθεώρηση του άρθρου 16 για να μετατρέψουν και την εκπαιδευτική διαδικασία σε βιομηχανία και επενδυτική δραστηριότητα.

Παράλληλα η πολιτική που ακολουθεί η Α. Διαμαντοπούλου είναι απόλυτα συμβατή ή και εκπορεύεται από τις μνημονιακές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση έναντι της τρόικα, αφού όλες της οι παρεμβάσεις είναι στοχοπροσηλωμένες στη μείωση των χρημάτων που δίνει το κράτος για την παιδεία, αδιαφορώντας μάλιστα για τα αποτελέσματα που αυτές έχουν στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ενδεικτικό παράδειγμα του προηγούμενου ισυρισμού αποτελεί η κατάσταση στα σχολεία της χώρας, όπου ακόμα και σήμερα πολλοί μαθητές παραμένουν χωρίς βιβλία, ενώ οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή έχουν επιδεινωθεί.
Και η νέα, όμως, παρέμβαση του υπουργείου στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διαπνέεται από την ίδια λογική, αφού μπροστά στη βιασύνη της υπουργού να περικόψει δαπάνες για την εκπαίδευση, οι εργαζόμενοι και οι φοιτητές στα υπό συγχώνευση ή κατάργηση τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ μένουν στο κενό, μιας και το υπουργείο ούτε ξέρει ούτε έχει αποφασίσει τι θα κάνει μαζί τους.
Για την πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών της η Ίσκρα παραθέτει σχετικό ρεπορτάζ από άλλες ιστοσελίδες.

ΓΚΑΖΙ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΑ ΜΙΣΑ ΑΕΙ
Τις μηχανές του «Καλλικράτη», που θα σαρώσει τα ΑΕΙ της χώρας, ανάβει ξαφνικά η υπουργός Παιδείας και πατάει γκάζι. Παρά τις καταιγιστικές και απρόβλεπτες πολιτικές και εθνικές εξελίξεις, η κ. Διαμαντοπούλου επισπεύδει το πλάνο του υπουργείου της και μεσούσης της ακαδημαϊκής χρονιάς, με μια αιφνιδιαστική κίνηση, στέλνει τελεσίγραφο προς όλα τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ: Λουκέτα και συγχωνεύσεις εδώ και τώρα.
Τα ΤΕΙ μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχουν έτοιμο σχέδιο για τη μείωση 14 τμημάτων (Τουρισμού, Ιχθυοκαλλιεργειών και Βιολογικών καλλιεργειών) σε 6, ενώ στα Πανεπιστήμια συγκροτούνται άμεσα ομάδες που θα αναλάβουν τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων τόσο στο εσωτερικό των Ιδρυμάτων όσο και μεταξύ τους, μέσω της δημιουργίας σχολών. Οσο γι' αυτούς που θα μείνουν απ' έξω -αφού γίνεται σαφής μνεία σε «διακοπή λειτουργίας»-, δηλαδή τις εκατοντάδες απολυμένων και ανέργων, όπως και τους μετέωρους και αγνώστου προορισμού σπουδών φοιτητές, ε, κάτι θα γίνει. Στην τελευταία παράγραφο των πανομοιότυπων επιστολών που υπογράφονται από την ίδια την κ. Διαμαντοπούλου, επισημαίνεται ότι το υπουργείο «θα μεριμνήσει» και προς το παρόν, μόνον αυτό γνωρίζει τον τρόπο.
Οσο γι' αυτούς που θα μείνουν απ' έξω -αφού γίνεται σαφής μνεία σε «διακοπή λειτουργίας»-, δηλαδή τις εκατοντάδες απολυμένων και ανέργων, όπως και τους μετέωρους και αγνώστου προορισμού σπουδών φοιτητές, ε, κάτι θα γίνει. Στην τελευταία παράγραφο των πανομοιότυπων επιστολών που υπογράφονται από την ίδια την κ. Διαμαντοπούλου, επισημαίνεται ότι το υπουργείο «θα μεριμνήσει» και προς το παρόν, μόνον αυτό γνωρίζει τον τρόπο.
Ο,τι προλάβει
Σε ό,τι αφορά τα Πανεπιστήμια, δίνεται η εντολή να εξεταστούν «οι δυνατότητες εσωτερικών αναδιαρθρώσεων και συγχωνεύσεων» και τα Ιδρύματα «να προχωρήσουν στη δημιουργία Σχολών, στη βάση της επιστημονικής συνάφειας και της ορθολογικής διαχείρισης φοιτητών, επιστημονικού δυναμικού και υποδομών». Οπερ σημαίνει άμεση δρομολόγηση του σχεδίου της σαρωτικής συρρίκνωσης του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης, που από καιρό έχει αποφασιστεί - πρώτη η «Ε» αποκάλυψε τις κυβερνητικές προθέσεις για λουκέτα ακόμα και σε Ιδρύματα, προκαλώντας τότε πλήθος έντονων αντιδράσεων, τώρα θλιβερή επιβεβαίωση. Συντηρητικοί υπολογισμοί προβλέπουν το κλείσιμο έως και των μισών ΑΕΙ της χώρας, είτε με απορρόφηση των μικρότερων από τα μεγαλύτερα είτε με συγχωνεύσεις μεταξύ Πανεπιστημίων ή Πανεπιστημίων με ΤΕΙ.
Οι εντολές είναι σαφείς: Εσωτερικές αναδιαρθρώσεις και συγχωνεύσεις με σκοπό τη δημιουργία Σχολών «στη βάση κριτηρίων που αφορούν αριθμούς εισακτέων, αποφοίτων, ενεργών φοιτητών, αριθμό καθηγητών, υποδομές, κ.ο.κ.». Οι διευκρινίσεις, δε, ξεκάθαρες για το μέγεθος της συρρίκνωσης. Η υπουργός, παραπέμποντας στις υποχρεώσεις της εφαρμογής του νόμου, δρομολογεί α) τις συμφωνίες προγραμματικού σχεδιασμού και β) τη δημιουργία των οργανισμών των ΑΕΙ με σκοπό αντιστοίχως «πλέγμα συνεργασίας και πολυσχιδών δράσεων σε ιδρυματικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο» και «οργάνωση, σχεδιασμό και συνεργασία σε νέα βάση, τόσο εντός όσο και μεταξύ των ΑΕΙ».
Από 14 σε 6
Για τα ΤΕΙ η υπουργός επικαλείται τη σπουδαιότητα των τριών τομέων α) Τουρισμού β) Ιχθυοκαλλιεργειών γ) Βιολογικών καλλιεργειών, ως πυλώνων της εθνικής οικονομίας και συντελεστών της αναπτυξιακής πολιτικής και ορίζει: Δημιουργία τριών τμημάτων Τουρισμού από τα επτά υπάρχοντα, ενός Τμήματος Ιχθυοκαλλιεργειών από τρία και δύο Τμημάτων Βιολογικών καλλιεργειών από τέσσερα.
Ζητούμενο, όπως επισημαίνεται στα πανομοιότυπα ραβασάκια, «μια πλήρης αναθεώρηση του περιεχομένου σπουδών, της διάρθρωσης των τμημάτων αλλά και της χωροταξικής διάταξης των ΤΕΙ», που παρέχουν τις συγκεκριμένες σπουδές. Βέβαια, είναι γεγονός πως στους συγκεκριμένους τομείς τα περισσότερα Τμήματα σχεδόν υπολειτουργούν και ήταν στη λίστα των υπό κατάργηση μονάδων.
Ωστόσο, υπήρχε ορίζοντας (σοβαρής) μελέτης και διαλόγου που εξαφανίστηκε μεμιάς, χωρίς α) κανένα ασφαλές σχέδιο διάσωσης -δεδομένης της γενικότερης αρνητικής κατάστασης- των ανθρώπων που απασχολούνται στο χώρο β) σοβαρή αντιμετώπιση των φοιτητών, που καλούνται μεσούσης της χρονιάς να βρεθούν σε άλλο σημείο της χώρας.
Πηγή: enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου