'' Να σταθώ στα πόδια μου '' Λεωνίδας Μπαλάφας - Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης (official video)

Στίχοι: Λεωνίδας Μπαλάφας. Μουσική: Λεωνίδας Μπαλάφας – Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης. Σκηνοθεσία: Θοδωρής Παπαδουλάκης Παραγωγή Indigo View 2015 https://www.youtube.com/watch?v=AufQINNTbNc

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

Επισκέψεις σχολείων στη Βουλή. Επιστολή.


από Γονέας 9:28, Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Εξακολουθούν σε πείσμα των καιρών τα προσκηνήματα των προβάτων στο "ναό της δημοκρατίας"

Λες και δε συμβαίνει τίποτα αρκετά σχολεία συνεχίζουν να πραγματοποιούν επισκέψεις στη Βουλή, καθ' υπόδειξη του υπουργείου. Δείγμα υποταγής του ενός θεσμού στον άλλον αλλά και αγαστής συνεργασίας τους. "Πρέπει να κρατήσουμε όρθιο το θεσμό αυτό μέσα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές. Τι δηλαδή; Να τα γκρεμίσουμε όλα;". Τάδε εφη ο διευθυντής μετά την ανάγνωση της επιστολής που ακολουθεί. Οι διδάσκοντες βολεμένοι στην κρατική αγκαλίτσα δεν μιλούν και τα όργανα του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, το μόνο που κάνουν είναι να κατεβάζουν την όποια ανακοίνωση βρουν στην είσοδο του σχολείου ,με τη φτηνή δικαιολογία ότι δεν έγινε επίσημο αίτημα στο σύλλογο. Κυρίες και κύριοι  για γέλια,που τους αρκεί να είναι για κάποιο διάστημα της δημιουργικής τους ζωής γραμματείς ή πρόεδροι. Συντελεστές που επιδιώκουν να μην διακόπτεται η ομαλή λειτουργία του σχολείου και να  χαλάσει η βιτρίνα κι ας πήραν βιβλία μετά από τρεις μήνες.
Κυρίες και κύριοι εκπαιδευτικοί, κύριε διευθυντή, γονείς και κηδεμόνες του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας

   Με έκπληξή μου πληροφορούμαι ότι η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου πρόκειται να επισκεφθεί τη Βουλή των Ελλήνων τον προσεχή Ιανουάριο. Εκπλήσσομαι διότι αποφασίστηκε μια επίσκεψη με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, σε ένα χώρο που έχει απολέσει αυτόν του το ρόλο. Κατά την απόφαση του σχολείου ο μαθητής της τελευταίας τάξης, όπως συνηθίζεται, επισκέπτεται το ναό της Δημοκρατίας για να τον  τιμήσει αλλά και να διδαχθεί.
   Να διδαχθεί και να παραδειγματιστεί πάνω στις ιδιοτελείς αποφάσεις που κατά καιρούς έχουν ληφθεί εκεί μέσα αναπτύσσοντας μια φιλοσοφία ρουσφετιού, χρηματισμού και εργολαβικών αμοιβών;

   Να διδαχθεί και να παραδειγματιστεί από την επιδίωξη του βολέματος των ιδίων και των ημετέρων, τους γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια την πολυφορεμένη και κατακρεουργημένη αρχή της αξιοκρατίας;
   Να διδαχθούν ότι στους δύσκολους καιρούς περικοπές γίνονται σε παιδεία, υγεία, και ασφάλιση αφήνοντας ανέγγιχτους τους «εκλεκτούς» με τις σκανδαλιστικά παχυλές αμοιβές και τα υπέρογκα κέρδη όσων τους στηρίζουν;
   Να παραδειγματιστούν με τον προκλητικά έκλυτο βίο των περισσοτέρων από αυτούς, που με πλεονάζοντα κυνισμό και αδιαφορία νομοθετούν φόρους και μειώσεις αποδοχών στους υπηκόους τους έτσι που να τους εξαθλιώνουν;
   Να θαυμάσουν την χλιδή και την πολυτέλεια των αιθουσών της Βουλής που φιλοξένησε τον πρώτο εν Ελλάδι μονάρχη και έκτοτε σιτίζει τους ολιγαρχικά λειτουργούντες «φιλοπάτριδες»;
    Να δουν από κοντά τη βιτρίνα του καθωσπρεπισμού ενώ στα παρασκήνια οργιάζουν τα τρωκτικά που εδώ και δεκαετίες λυμαίνονται τον παραγόμενο πλούτο των ανυποψίαστων ψηφοφόρων τους;
   Να δουν από κοντά το ναό  της Νομοθετικής Εξουσίας, ένα χώρο που υπενθυμίζει σε όλους πως μόνο εξουσία είναι και πως τα νομοθετήματά του είναι κομμένα και ραμμένα στα μέτρα των αρχόντων και του σιναφιού τους;
   Να κατανοήσουν από μικρά ότι οφείλουν να σέβονται αυτόν το χώρο και να  τιμούν τα αξιώματα και τα πρόσωπα που «ακούραστα μοχθούν για το συμφέρον της πατρίδας και του πολίτη»; 
    Να αντιληφθούν από μικρά ότι οφείλουν να αντιπροσωπεύονται;. Οφείλουν να ακούνε και να βλέπουν για τέσσερα χρόνια και να μιλάνε μόνο μία στιγμή κάθε τετραετία;
    Νομίζετε λοιπόν ότι με αυτόν τον τρόπο παρέχετε πολιτική παιδεία στους μαθητές; Νομίζετε ότι έτσι εκτελείτε στο ακέραιο το καθήκον σας απέναντι στην πολιτεία και τους θεσμούς; Δεν σας περνάει από το μυαλό ότι οι καιροί που διανύουμε είναι ιστορικοί και τώρα όσο ποτέ άλλοτε είναι ανάγκη και ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε και να ξαναθυμηθούμε τις αρχές της Δημοκρατίας, τις αρχές που οι εκλεγμένοι «άρχοντες» μεθοδικά και συστηματικά βίασαν και παραμόρφωσαν; Αλήθεια δεν θα ήταν πιο ουσιαστική μια επίσκεψη στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς όπου εκεί ανδρώθηκε η αληθινή άμεση δημοκρατία και που καμιά σχέση δεν έχει με το σύγχρονο τερατούργημα της αντιπροσωπευτικής ασυδοσίας; 
   Με λύπη μου διαπιστώνω ότι, με τέτοιου είδους αποφάσεις, δεν μπορείτε να σταθείτε στο ύψος του λειτουργήματός σας. Συρρικνώνετε τον παιδευτικό σας ρόλο και μάλλον αρκείστε στη συνήθεια της  αναμάσησης των γνωστικών αντικειμένων. Δεν μπορώ να εμπιστευτώ την πολιτική παιδεία των παιδιών μου σε ανθρώπους με ρηχή πολιτική κρίση, σε ανθρώπους που με την τακτική τους συντηρούν τον πολιτικό ακρωτηριασμό και παράγουν α-πολιτικούς έλληνες πολίτες. Από την άλλη πιστεύω ειλικρινά ότι υπήρξαν και κάποιοι εκπαιδευτικοί που δεν συμφώνησαν με την συγκεκριμένη απόφαση και τους σφίγγω το χέρι.
    Μετά από όλα αυτά λοιπόν, προτιμώ να εμπνεύσω ο ίδιος στα παιδιά μου στις  αρχές της πραγματικής δημοκρατίας και του σεβασμού στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ως εκ τούτου θα τα παροτρύνω να μην ακολουθήσουν το σχολείο σε αυτήν την επίσκεψη – παρωδία.


Με απογοήτευση
 
Χρ. Ν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου